Online Diary My blog,My story;: Romantis kah anda?

Thursday 8 March 2012

Romantis kah anda?

Sesiapa yang membaca jangan salah anggap dengan apa yang saya paparkan tapi ia sebenarnya realiti sebuah kehidupan. Sejak dahulu saya perhatikan ada antara masyarakat kita pandang sinis pada warga emas yang mesra di depan khalayak...

``Eeeee...dah tua-tua ni tak payah ler nak manja-manja..buruk rupanya!''

Mesti selalu dengar kan, tak pun; ``jalan ler dulu saya ikut belakang...!''

Kalau masa bercinta dulu se cm pun tak nak berenggang, bila dah kahwin makin lama makin renggang...apa citer la kan...

Ada satu kisah tentang seorang isteri yang sarat mengandung dibiarkan sendiri oleh suami yang dah jauh berjalan di hadapan.

Si isteri tercari-cari suaminya ketika keluar dai sebuah pasar mini, di tepi pintu masuk pasar mini tu ada apek jual buah longan. Kulit berterabur di depan pintu disebabkan oleh mereka yang tak bertaanggungjawab.

Dalam hati si isteri itu berkata-kata, jangan ler jatuh, tapi telah ditakdirkan dia jatuh terduduk. Seluruh pengunjung pasaraya itu menjerit dan si apek tu cuba membantu. Malunya si isteri.

Perlahan dia bangun menuju ke arah suami yang berada di pondok telefon awam tanpa sedar isterinya telah terjatuh.

Isteri: kenapa anak tinggalkan saya bawak barang-brang ni...saya jatuh kat situ.

Suami: tu la jalan tak hati-hati...

Itu aje jawapannya...bukan nak tanya kat mana sakit ada luka ke baby macamana, sedangkan itulah baby pertama setelah 9 tahun menunggu. Sungguh tak prihatin.

Dari kisah di atas dan pengalaman saya berjumpa dengan ramai pasangan yang bermasalah, boleh dikatakan lelakilah yang selalu berbuat demikian.

Kadang2 si isteri pegang tangan pun ditepis konon malu, belum kawin tak malu...chehh...

Saya lihat pula sepasang suami isteri yang aman bahagia sampai beranak bercucu. Dari mula kahwin sampailah sekarang sentiasa loving, prihatin dengan pasangan masing-masing,tolong menolong, makan pun kekadang bersuap, ya Allah sungguh romantis.

Bila lepas mandi berwangi-wangian tunggu suami pulang, bila nak tido pun begitu wajah dan rambut di sisir rapi dan si suami sering memuji2 si isteri.

Samada masakan sedap atau tidak cantik atau tidak pujian itu menambahkan lagi keintiman setiap pasangan walaupun dah usia emas...fikir-fikirkanlah...


tamat
Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © . All Right Reserved by Azura Emme