Online Diary My blog,My story;: Pengakuan seorang wanita yang ditawarkan menjadi Isteri palsu...

Friday 20 January 2012

Pengakuan seorang wanita yang ditawarkan menjadi Isteri palsu...

Saya seorang ibu tunggal yang telah berpisah dengan suami sejak empat tahun lalu. Suami saya ketika masih bersama saya telah membeli pelbagai barangan keperluan rumah dengan seorang lelaki Pakistan yang datang dari rumah ke rumah dan boleh dibayar secara ansuran. Bila dah berpisah dengan suami, semua hutang itu saya kena langsaikan...nasib baik ada la pendaptan walaupun tak seberapa.

Sudah beberapa kali lelaki Pakistan tu datang bertanyakan tentang suami saya. Sebab dia memang kenal dan bertanya adakah saya telah bercerai. Saya kata belum lagi masih dalam proses dengan peguam. Bulan berikutnya dia datang lagi nak kutip hutang dan bertanya soalan yang sama. Saya kata saya dah sah bercerai.

Lelaki Pakistan tu bertanya lagi, tak nak kawin lagi ker? Saya kata tak percaya lelaki lagi semua lelaki sama. Dengan pantas lelaki Pakistan tu berkata; saya baik! Terkejut saya dan percaya dia ada perkara nak cakap.Saya pancing dia untuk berkata-kata.

Saya kata saya tak percayakan lelaki lagi. Dia jawab jangan macam tu dia baik. Kalau saya sudi menjadi interi olok-oloknya dia akan bagi RM500 setiap bulan. Katanya ramai kawan2nya yang berhijrah ke sini buat seperti itu untuk mengelakkan pembaharuan visa yang mahal setiap tahun.

Terkedu saya mendengarnya. Katanya lagi kalau nak dia akan bwa saya pergi sain akujanji kerana hanya meminjam saya sebagai isteri sahaja tetapi idak bernikah da tidak akan duduk sekali. Tetapi kalau ada urusan di imigresen saya kena ikut sebab dia nak lihat isteri orang Malaysia untuk baharukan visa.

Saya tidak berikan jawapan kepada lelaki pakistan itu sehinggalah sekarang...walaupun setiap bulan datang juga kutip hutan...dan saya tak akan bersuara...
Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © . All Right Reserved by Azura Emme